فهرست اعضای لیگ عدالت

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

وبلاگی برای علاقه مندان دنیای کامیک بوک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mehdi
15:45
جمعه 13 بهمن 1396

فهرست اعضای لیگ عدالت


مدتی پیش فیلم لیگ عدالت عرضه شد ولی در ان تعداد کمی از اعضای اصلی گروه لیگ عدالت حضور داشته اند. در این مقاله فهرست تمام اعضای اصلی تیم لیگ عدالت را نشان داده ایم و برای هر شخصیت توضیح و بیوگرافی کوتاهی کوتاهی داده ایم.

Related image

۱- سوپرمن (Super Man)
Kal-El / Clark Kent
سوپرمن یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که تا کنون در چندین فیلم، مجموعه تلویزیونی و بازی ویدئویی حضور یافته‌است. این شخصیت توسط جری سیگل و جو شوستر خلق شد و اولین بار در شماره ۱ مجله «کمیک‌های اکشن» ماه ژوئن سال ۱۹۳۸ به مردم معرفی شد. این شخصیت با لقب مرد فولادی (Man of Steel) نیز یاد می‌شود.
کلارک کنت (Clark Kent) هویت واقعی یا حداقل هویت زمینی سوپرمن است. نام واقعی او کال ال (به انگلیسی: Kal_El) است. او در سیاره کریپتون بدنیا آمد اما وقتی او بسیار کوچک بود سیاره‌اش در حال نابودی بود. پدر و مادر او کال را با سفینه‌ای به زمین فرستادند تا در اینجا که خورشید زرد است قدرت‌هایی بدست آورده و به قهرمان تبدیل شود. سفینه او در مزرعهٔ خانواده کنت فرود آمد.

Image result for Batman comic

۲- بتمن (Batman)
Bruce Wayne
بتمن یا مرد خفاشی (Batman) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که تاکنون در فیلم، مجموعه تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی بی‌شماری حضور یافته است. این شخصیت توسط باب کین (طراح) و بیل فینگر (نویسنده) خلق شد و اولین بار در شمارهٔ ۲۷ مجموعه کمیک‌های کاراگاهی (مه ۱۹۳۹) حضور یافت. به این شخصیت با القابی مانند «مبارز شنل‌پوش»، «شوالیه تاریکی» و «بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا» نیز اشاره می‌شود.

بروس وین (Bruce Wayne) هویت مخفی‌شدهٔ پشت نقاب بتمن است. بروس وین بیلیونر، تاجر و نیکوکار آمریکایی است. والدین او در کودکی جلوی چشمان او به قتل رسیدند و از آن زمان، وی قسم خورد که از تبهکاران انتقام بگیرد و عدالت را به جامعه بازگرداند. وین تمرینات بدنی و فکری ویژه‌ای را پشت سر گذاشت و چون از خفاش وحشت داشت تصمیم گرفت بر وحشت خود غلبه کند از این رو با لباسی ایده گرفته از خفاش، به مبارزه با جنایت‌کاران می‌پردازد. بتمن در شهر خیالی گاتهام سیتی به فعالیت می‌پردازد و در مبارزه‌اش با جرم و جنایت افرادی او را یاری می‌کنند: رابین، خدمتکارش آلفرد پنی‌ورث، کمیسر پلیس جیمز گوردون و بت‌گرل و نایتوینگ. او با انواع مختلفی از خلافکاران مبارزه می‌کند که به آن‌ها «گالری مجرمین» نیز گفته می‌شود از جمله: جوکر، پنگوئن، ریدلر، زن گربه‌ای، آقای فریز، دوچهره، رأس‌الغول، مترسک، هارلی کویین، بین، من بت، مد هتر و کروکدیل قاتل یا کیلر کراک. بر خلاف اغلب ابرقهرمانان، او دارای توانایی‌های ابرانسانی نیست و از هوش، مهارت‌های کارآگاهی، علم و فناوری، ثروت، شجاعت، هنرهای رزمی، اراده‌ای تسخیرناپذیر، ترس و ارعاب برای مبارزه با جنایت‌کاران استفاده می‌کند.

بتمن خیلی زود پس از معرفی‌اش محبوب شد و در سال ۱۹۴۰، انتشار کمیک‌بوک اختصاصی‌اش، بتمن، شروع شد. با گذشت دهه‌ها، تفاسیر مختلفی از این شخصیت ظهور کرد. بعدها چندین خالق کمیک، سعی کردند تا این شخصیت را به ریشه‌های تاریک خود بازگردانند که این امر در شوالیه تاریکی بازمی‌گردد (۱۹۸۶) نوشتهٔ فرانک میلر به اوج خود رسید و به دنبال آن بتمن: شوخی مرگبار نوشتهٔ آلن مور و تیمارستان آرکام: خانه‌ای مهم بر روی زمین مهم نوشتهٔ گرنت موریسون منتشر شد. موفقیت وارنر برادرز در فیلم‌های بتمن، به محبوبیت این شخصیت در افکار عمومی کمک به‌سزایی کرده است.

به عنوان یک نماد فرهنگ آمریکایی، تاکنون اقتباس‌های زیادی از بتمن در رادیو، تلویزیون، فیلم‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌ها صورت گرفته است. این شخصیت روانپزشکان را هم شیفتهٔ خود کرده و بسیاری از آن‌ها به دنبال فهم روان او هستند. در مه ۲۰۱۱، بتمن بعد از سوپرمن در رتبه دوم فهرست «۱۰۰ شخصیت کمیک‌بوکی برتر تاریخ» که توسط آی‌جی‌ان منتشر شد، قرار گرفت. امپایر هم او را در رتبه دوم برترین شخصیت‌های کمیک‌بوکی تاریخ قرار داده است. تاکنون بازیگرانی همچون لویس ویلسون، رابرت لووری، ادام وست، مایکل کیتون، کوین کانروی، وال کیلمر، جرج کلونی، کریستین بیل و بن افلک در نقش بتمن ظاهر شده‌اند.

اوایل سال ۱۹۳۹، موفقیت داستان‌های مصور سوپرمن در اکشن کمیکس، سردبیران بخش کمیک انتشارات ملی (که بعدها دی‌سی نامیده شد) را بر آن داشت که ابرقهرمان‌های بیشتری به عناوین داستان‌های مصورشان بیفزایند. در نتیجه، باب کین، بتمن را طراحی کرد. همکارش بیل فینگر دراین‌باره می‌گوید: «کین از ایده‌اش راجع به شخصیت بتمن با من صحبت کرده بود و دوست داشت طرح‌هایش را ببینم. من به خانه‌اش رفتم و او یک شخصیت طراحی کرده بود که شبیه به سوپرمن بود با لباسی تنگ و مایل به سرخ‌رنگی، با چکمه و بدون دستکش، به همراه یک ماسک دومینو بر روی صورتش و در حالی که از یک طناب آویزان شده بود. او مانند خفاش دو بال داشت که زیر آن علامتی بزرگ از بتمن بود.» بال‌های خفاشی، همانند شنل، ایدهٔ کین بود که از بال‌زن لئوناردو دا وینچی الهام گرفته بود.

فینگر تغییراتی در شخصیت ایجاد کرد از جمله قرار دادن بالاپوش به جای ماسک دومینو، شنل به جای بال‌ها و دستکش و برداشتن قسمت‌های قرمزرنگ لباس اصلی. فینگر در مورد رسیدن به نام بروس وین برای هویت اصلی بتمن گفته است: «نام کوچک بروس وین از رابرت بروس گرفته شده‌است، یک وطن‌پرست اسکاتلندی. بروس با وجود این که یک دخترباز بود، اما از خانواده‌ای اصیل بود. برای نام خانوادگی‌اش آدامز، هنکاک و … را امتحان کردم. سپس یاد آنتونی وین افتادم.»

گذشتهٔ بتمن تاکنون بارها مورد تجدیدنظرهای کوچک و بزرگ قرار گرفته است. با این حال چند عنصر از زندگی او همواره ثابت مانده‌اند. عناصر ثابت گذشتهٔ او در واقع همان داستان خاستگاه بتمن است. او در کودکی، شاهد کشته شدن پدرش دکتر توماس وین و مادرش مارتا وین بوده و این واقعه به شدت بر زندگی او تأثیر می‌گذارد و آسیب‌های روانی بر او وارد می‌کند. همین واقعه باعث می‌شود تا تصمیم بگیرد که هویتی نامعلوم، با جرم و جنایت در گاتهام سیتی مبارزه کند.

Related image

۳- زن شگفت انگیز (Wonder Woman)
Princess Diana / Diana Prince
زن شگفت‌انگیز یا واندر وومن (Wonder Woman) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. شخصیت زن شگفت‌انگیز توسط نویسنده و روان‌شناس ویلیام مولتن مارستون با همکاری همسرش الیزابت مارستون و طراحی هری جورج پیتر خلق شده است، که برای اولین بار در شمارهٔ ۸ مجموعه کمیک All Star Comics (دسامبر ۱۹۴۱) معرفی شد.

نام اصلی او در سرزمین اجدادیش پرنسس دایانا از تمیسکیرا است که اصلیت او در اسطوره‌های یونانی است و از نژاد زنان جنگجویی مشهور به آمازون‌ها می‌باشد که دایانا از بین جنگجوترین زنان این قبیله انتخاب می‌شود. زن شگفت‌انگیز به عنوان یک تصویر جنسیتی مترقی برای دختران، مورد تقدیر فمینیست‌ها قرار گرفت. او همچنین یکی از مؤسسین گروه لیگ عدالت و نیمه‌ایزد بانوان به شمار می‌رود.

داستان منشأ زندگی او بیان کننده این است که او توسط مادرش، ملکه هیپولیتا و از خاک رس پیکرتراشی شده است، و ایزدان یونانی به عنوان هدیه به او زندگی و قدرت‌های ابرانسانی بخشیدند. با این حال در سال‌های اخیر، زن شگفت‌انگیز به عنوان دختر زئوس در نظر گرفته می‌شود، که توسط مادرش هیپولیتا و خاله‌هایش آنتیوپ و ملانیپه بزرگ شده است.

گَل گَدوت نقش شخصیت زن شگفت‌انگیز را در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) ایفا کرده است و همچنین در اولین فیلم اختصاصی خود با نام زن شگفت‌انگیز بار دیگر به ایفای نقش این شخصیت پرداخت، که در ۲ ژوئن ۲۰۱۷ اکران شد.

بلافاصله پس از اینکه از خاک رس پیکرتراشی شد، چندین ایزد المپ‌نشین ویژگی‌هایی را به دایانا اعطا کردند. قدرت ابرانسانی توسط دمتر، الههٔ حاصلخیزی، با الهام از روح زمین گایا به او بخشیده شد. او به معنای واقعی کلمه به دلیل پیوندش با زمین (به واسطه دمتر) یکی از قدرتمندترین ابرقهرمان‌ها در دنیای دی‌سی محسوب می‌شود. گفته شده او حتی از هرکول نیز قدرتمندتر است. دایانا حتی به قدرتمندی سوپرمن است، و از لحاظ فیزیکی قادر به غلبه بر بیشتر مخلوقات از جمله سوپرگرل است. زن شگفت‌انگیز قادر به زدن ۱۵٬۰۰۰ پوند پرس سینه، حتی قبل از بدست آوردن دست‌بندش بود، و بعدها در طی آزمون آمازون‌ها توانست تخته سنگی به وزن ۵۰٬۰۰۰ پوند را بالای سر خود ببرد. بر اساس قانون آفرودیت قدرت او از بین خواهد رفت، اگر او اجازه دهد دست‌بندش به دست مردی بسته شود.

قابلیت پرواز و سرعت ابرانسانی توسط هرمس، ایزد پیام‌رسان به او بخشیده شد. او بدین سبب قادر به تفکر، واکنش، و حرکت در کسری از ثانیه و سرعت ابرانسانی است. بر طبق گفتهٔ فلش، در حالت سرعت عادی (نه سرعت بالا)، زن شگفت‌انگیز به راحتی پا به پای او قادر به دویدن است. او همچنین از واکنش بسیار بالایی برخوردار است و قادر به عکس‌العمل در مقابل مجموعه‌ای از گلوله‌ها از چندین دشمن متفاوت در آن واحد است. بتمن در این زمینه اشاره کرد: واکنش‌های او نسبت به سوپرمن برتری دارد.

دایانا از مقاومت بالایی در برابر آسیب و حملات جادویی برخوردار است. اما این مقاومت در برابر آسیب به اندازهٔ شخصیت‌های ابرقدرتند دیگری که در بالا ذکر شد نیست. با این حال، به دلیل آموزش‌های گسترده برای تحمل درد و توانایی آمازون او در زمینه التیام یافتن سریع به شکلی ابرانسانی، دایانا را در سطحی دیگر قرار می‌دهد. توانایی زوددرمانی به او اجازهٔ التیام صدمات خفیف تا زخم‌های معمولی به شکلی حیرت‌آور می‌دهد. او دارای مصونیت باورنکردنی در مقابل سموم، زهرابه و همچنین بیماری‌ها است.

حواس ابرانسانی توسط آرتمیس، ایزدبانوی شکار به او بخشیده شد. او دارای بینایی، شنوایی، بویایی و حس لامسه ابرانسانی است. او همچنین دارای قابلیتی به نام «چشم شکارچیان» است که به او اجازه می‌دهد همیشه تیز خود را به هدف بزند. او قادر به دیدن فواصل بسیار دور نسبت به یک انسان معمولی است. پس از یک دورهٔ کوتاه نابینایی، آتنا بینایی‌اش را به قهرمان خود اعطا کرد، و نه تنها دایانا بینایی خود را بدست آورد، بلکه قدرت بینایی او از قبل نیز بهتر شد. او همچنین به واسطه آتنا، ایزدبانوی خرد، دارای توانایی همدلی و قادر به درک و احساسات دیگران است. او حتی توانایی برقراری ارتباط با اشکال مختلف حیوانات (شامل دایناسورها) را نیز دارد. او در زمان‌های نیاز، مستقیماً قادر به فرمان به حیوانات وحشی است.

دایانا بهترین جنگجویی به شمار می‌رود که در میان آمازون‌ها زاده شده است. او استاد هنرهای رزمی مسلح و غیر مسلح است، شامل هنرهای رزمی انحصاری آمازون‌ها، مهارت بالا تقریباً با تمام سلاح‌های سردی که تا کنون ساخته شده است (به ویژه کمان و زوبین). به گفتهٔ بتمن: زن شگفت‌انگیز بهترین مبارز تن‌به‌تن در جهان است. او از همان ابتدا مهارت بسیار بالایی در استفاده از دستبند آمازون‌ها برای جلوگیری از اصابت گلوله، و همچنین کمند طلایی خود داشت.

دایانا توانایی چندزبانگی دارد و به غیر از زبان مادری، مسلط به زبان‌های بسیاری شامل یونانی مدرن و باستان، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، چینی ماندارین، روسی و هندی است؛ به علاوه از طریق کنترل بسیار دقیق عضلات، می‌تواند صدای افراد دیگر را (پشت تلفن) در مکالمات کوتاه تقلید کند. برای او تقلید صدای مردها دشوارتر از صدای بانوان است.

Related image

۴- فلش (The Flash)
Barry Allen
فلش (Flash) به معنی صاعقه، عنوان چندین ابرقهرمان خیالی در کتاب‌های مصور شرکت دی‌سی کامیکس است. شخصیت فلش توسط گاردنر فاکس (نویسنده) و هری لمپرت (هنرمند) خلق شده است که برای اولین بار در showcase #4، در ژانویه ۱۹۴۰ معرفی شد. از توانایی‌های این شخصیت می‌توان به انجام حرکات با سرعت بسیار بالا، عکس‌العمل‌های ابرانسانی و نقض قوانین فیزیک اشاره کرد.

اولین صاعقه ورزشکار دانشگاه جی گریک (۱۹۴۰-۱۹۵۱ و ۱۹۶۱ تا کنون) بوده است. همچنین در سال ۱۹۵۶ نیز بری آلن به فلش تبدیل شد و توانست از نیروهای فرا انسانی استفاده کند. از دیگر کسانی که چنین قدرتی دارند می‌توان به والی وست و بارت آلن اشاره کرد که هردو به نام بچه صاعقه شناخته می‌شوند.

Image result for Green Lantern comic

۵- فانوس سبز (Green Lantern)
Hal Jordan
فانوس سبز (Green Lantern) نام چند شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این افراد قابلیتشان داشتن حلقه‌ای با قدرت فراطبیعی است که از طریق آن می‌توانند اشیای واقعی را با آن بسازند. اولین فانوس سبز (آلن اسکات) توسط بیل فینگر و مارتین نودل در ژوئیه ۱۹۴۰ خلق شد.

از روی این شخصیت فیلمی به نام فانوس سبز (۲۰۱۱) نیز ساخته شده است.

Related image

۶- آکوامن (Aquaman)
Orin / Arthur Curry
آکوامن (Aquaman) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که لباسی شبیه به اسطوره‌های دریا و پادشاه دریاها و نیزه‌ای شبیه به نیزه فرمانروای دریا پوزئیدون دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۷۳ مجلهٔ کمیک‌های جالب (More Fun Comics) در نوامبر ۱۹۴۱ معرفی شد. وی همچنین پادشاه آتلانتیس و عضو گروه لیگ عدالت هست و با نیزهٔ سه شاخه آب را کنترل می‌کند.

آکوامن فرمانروای دورآگاه آتلانتیس و اقیانوس‌های واقع در کرهٔ زمین است، و به عنوان یک آتلانتین دارای قدرت و سرعت باورنکردنی و همچنین توانایی فرمان به تمامی موجودات دریایی است. فیزیولوژی منحصر به فردش به او اجازه بقا بر روی خشکی و همچنین فشار و دمای بالای اعماق اقیانوس‌ها را می‌دهد. او توسط وارثین سلطنتی‌اش با نام اورین، و بوسیلهٔ انسان‌های آموزش دهنده‌اش با نام آرتور کِری شناخته می‌شود. آکوامن با استفاده از توانایی‌های گسترده و نفوذ سیاسی خود برای محافظت از هر دو جهان به مبارزه می‌پردازد. او همچنین یکی از مؤسسین تیم لیگ عدالت آمریکا محسوب می‌شود.

آلن ریچسون به ایفای نقش شخصیت آکوامن در مجموعه تلویزیونی اسمالویل پرداخته است و همچنین جیسون موموآ در فیلم‌های بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) و لیگ عدالت (۲۰۱۷) وظیفه بازی در این نقش را بر عهده داشت.

آتلانتی‌ها گونه‌ای از بشریت به شمار می‌روند که از نظر زیست‌شناسی خود را با محیط و اعماق اقیانوس‌ها وفق دادند. این بدین معنی است که او قادر به تفنس در زیر آب، تحمل فشار و بقا در اعماق اقیانوس‌ها، شناگری ماهر و تنها قادر به صرف زمانی بسیار محدود خارج از محیط آب است. او همچنین دارای قدرت، سرعت، استقامت و دوام ابرانسانی است که همین مسئله به او اجازه بقا در اعماق اقیانوس‌ها را می‌دهد.

آکوامن قادر به تنفس در زیر آب و بر روی خشکی است و توانایی زنده ماندن در زمانی طولانی‌تر از یک آتلانتین معمولی را در خشکی دارد. او دارای حواس ابرانسانی از قبیل بینایی فوق‌العاده قوی (چشمان او قادر به دیدن ۶۰۰۰ فاتوم در عمق آب دریا هستند)، شنوایی و بویایی چندین برابر بیشتر از یک انسان معمولی است. آکوامن توانایی ارتباط مستقیم ذهنی با موجودات دریایی است و اخیراً محدودهٔ این ارتباط به قدری گسترده شده است که در واقع می‌تواند موجودات دریایی را بر خلاف اراده به اطاعت از خود وا دارد.

Image result for Martian Manhunter comic

۷- مارشن منهانتر (Martian Manhunter)
J'onn J'onzz / John Jones
مارشن من‌هانتر (Martian Manhunter) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان است که در کتب کامیک دی‌سی کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۲۵ مجلهٔ کمیک‌های کاراگاهی (Detective Comics) در نوامبر ۱۹۵۵ معرفی شد. او یکی از نخستین اعضای گروه لیگ عدالت آمریکا محسوب می‌شود.

Related image

۸-گرین ارو (Green Arrow)
Oliver Queen
گرین اَرو یا پیکان سبز (Green Arrow) داستان مصور یک شخصیت کمیک به نام الیور «الی» کوئین (Oliver "Ollie" Queen) یک ابرقهرمان تخیلی است که در کتاب‌های دی‌سی کامیکس منتشر می‌شود. این شخصیت توسط مورت ویسینگر و جورج پپ خلق و در نوامبر ۱۹۴۱ برای اولین بار معرفی شد. محل فعالیت وی استارسیتی است. اولیور یک لباس چرمی سبز می‌پوشد با یک کلاهخود که به آن متصل است و یک تیرانداز است و تیرهای وی انواع مختلف و کاربردهای مختلفی دارد به طور مثال تیرهای چسبی، تیرهای توری، تیرهای انفجاری، تیرهای بمب ساعتی، تیرهای آتش‌خاموش‌کن و حتی تیرهای کریپتونیک نیز دارد. وی علاوه بر تیراندازی، شمشیرباز ماهری است و مهارت‌های رزمی قابل تحسینی دارد.

داستان الیور از جایی شروع می‌شود که وی برای مدتی با خدمه‌اش به دریا رفته بود. اما خدمه اش به وی خیانت کرده و او را در دریا می‌اندازند. او در دریا پیش روی می‌کند تا اینکه جزیره‌ای را پیدا می‌کند. وی برای پنج سال در جزیره زندگی می‌کند و در این مدت کارهایی کرده که تابه حال در عمرش حتی یک بار هم این کارها را انجام نداده است. وی همچنین در مدت زمانی که در جزیره بوده کار با تیروکمان را می‌آموزد و تبدیل به تیراندازی قهار و ماهر می‌شود. وقتی که بعد از مدت پنج سال او را در جزیره پیدا می‌کنند و به خانه‌اش در استارسیتی برمی‌گردانند، او تصمیم می‌گیرد تا با جرم و جنایت در شهرش مبارزه کند. الیور هم مانند بروس وین (بتمن) پدر خود را در کودکی از دست داده است.

Image result for Atom comic

 

۹- اتم (Atom)
Ray Palmer
اتم (به انگلیسی: Atom)یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک دی سی کمیکز وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۳۴ مجلهٔ کمیک ویترین (Showcase) در اکتبر ۱۹۶۱ معرفی شد.

Image result for Hawkman comic

۱۰-هاوک من (Hawkman)
Katar Hol / Carter Hall
هاوک‌من (به انگلیسی: Hawkman) عنوان چندین شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. نخستین هاوک‌من توسط گاردنر فاکس و دنیس نویل خلق شده است که برای اولین بار، در شمارهٔ ۱ کمیک‌های فلش (ژانویه ۱۹۴۰) معرفی شد.

تا کنون چندین تجسم از شخصیت هاوک‌من در کمیک‌های دی‌سی حضور پیدا کرده‌اند، که همهٔ آن‌ها با استفاده از سلاح‌های قدیمی و بال‌های مصنوعی بزرگ متصل به آن‌ها از جنس فلز خیالی «Nth» قادر به پرواز هستند. اغلب برداشت‌ها از شخصیت هاوک‌من همکاری نزدیکی با یک همدست/شریک عشقی به نام هاوک‌گرل یا هاوک‌ومن دارند.

Image result for Black Canary comic

۱۱-قناری سیاه (Black Canary)
Dinah Laurel Lance
قناری سیاه (به انگلیسی: Black Canary) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان است که در کتب کامیک دی‌سی کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۸۶ مجلهٔ «کمیک‌های فلش» در اوت ۱۹۴۷ معرفی شد. او که از اولین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی به شمار می‌رود، در بسیاری از گروه‌های پرچمدار این شرکت شامل سازمان عدالت آمریکا و لیگ عدالت حضور داشته است. او از اواخر دهه ۱۹۶۰، با دیگر شخصیت ابرقهرمان کماندار، پیکان سبز همکاری و رابطهٔ عاشقانه داشته است. او به عنوان یکی از برترین مبارزان هنرهای رزمی در دنیای دی‌سی در نظر گرفته می‌شود که با دیگر مبارزان رتبه بالایی همچون گربه‌وحشی، لیدی شیوا، کاساندرا کین و زن شگفت‌انگیز آموزش دیده است.

قناری سیاه دارای توانایی متا انسانی به نام «خروش قناری» است، یک فریاد فراصوت قدرتمند که قادر به تخریب اشیاء، تأثیر بر افراد و اخیراً حتی خرد کردن جمجمه و آب کردن استخوان‌ها است. قناری سیاه استاد هنرهای رزمی به ویژه در رشته‌های جودو و بوکس است، به طوری که او را به عنوان یکی از هفت رزمی‌کار برتر دنیای دی‌سی در نظر می‌گیرند. او همچنین اخیراً با استفاده از قابلیت «خروش قناری» قادر به پرواز نیز شده است.
Image result for Phantom Stranger

۱۲-فانتوم استرنجر (Phantom Stranger)

نامشخص
فانتوم استرنجر (Phantom Stranger) شخصیت فریبنده ای از ریشه های فراموشی نامشخص است، که با نیروهای اسرار آمیز و مخفی در عناوین مختلف منتشر شده توسط DC Comics، گاهی تحت تأثیر Vertigo خود، جنگ می کنند.

Related image

۱۳-مرد بلند (Elongated Man)
Ralph Dibny

مرد بلند (Randolph Ralph Dibny) یک شخصیت داستانی است، یک ابرقهرمان که در کتابهای کمیک آمریکایی منتشر شده توسط DC Comics منتشر شده است. او عضو سه تجسم اتحادیه عدالت است. اولین حضور او در The Volcano Flash بود. 1، # 112 (12 مه 1960).

این شخصیت در طول سالها به دلیل چندین جایزه، از جمله برنده شدن جایزه کوسه 1961 برای بهترین شخصیت حمایت شده، برنده و نامزد شده است.
Image result for Red Tornado comic

۱۴- گردباد سرخ (Red Tornado)
Ulthoon / John Smith

گردباد سرخ (Red Tornado)یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک دی سی کمیکز وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۶۴ مجلهٔ کمیک لیگ عدالت (Justice League of America) در آگوست ۱۹۶۸ معرفی شد.
Related image

۱۵-هاوک گرل (Hawkgirl)
Shayera Hol / Shiera Hall
هاوک‌گرل (Hawkgirl) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است، و یکی از نخستین ابرقهرمانان مؤنث بود. اولین شخصیت هاوک‌گرل با نام شیئرا سندرز هال توسط گاردنر فاکس و دنیس نویل خلق شده است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱ مجلهٔ کمیک‌های فلش (ژانویه ۱۹۴۰) معرفی شد. کندرا سندرز توسط نویسنده دیوید اس. گویر و جمیز رابینسون خلق شده است که برای اولین بار در شمارهٔ ۱ انجمن عدالت آمریکا (اوت ۱۹۹۹) حضور پیدا کرد.

 هاوک گرل قادر به پرواز کردن است و با گرزی که دارد، می‌تواند دشمنان را از بین ببرد. در کمیک بی‌عدالتی: خدایان میان ما، به یک قدرت دیگر او نیز اشاره شده: بعد از این که سوپرمن، دیک گریسون (نایت وینگ، اوّلین پسر خواندهٔ بتمن و اوّلین رابین) و دامیان را از انفجار نجات می‌دهد، آن‌ها را کنار می‌گذارد و به سراغ بروس وین (بتمن) می‌رود. بعد از بحث سوپرمن و بتمن، دامیان پیش بتمن می‌رود و می‌گوید که سوپرمن پدر بهتری است و می‌تواند بهتر از ما مراقبت کند و در این باره بحث می‌کنند.

چند وقت بعد، موقعی که زن شگفت‌انگیز، دیک، دامیان، بروس و سوپرمن زمین لرزه‌ای را در تیمارستان آرکهام احساس می‌کنند، دست سولومان گراندی بیرون می‌آید و دامیان را با خود می‌برد. سوپرمن، بتمن و واندر ومن جلوی سولومان گراندی را گرفتند و دیک، دامیان را در حالی که خودش را به بیهوشی زده بود، بیرون برد و بیدار کرد. دیک که مطمئن بود دامیان با بروس دعوا خواهد کرد، سعی کرد خیلی دوستانه به او بفهماند که تنها سوپرمن نیست که در آرکهام با افراد بد می‌جنگد و بتمن هم کمک می‌کند. دامیان هم مثل همیشه عصبی می‌شود و تیغی را به کمر دیک پرت می‌کند و او را می‌کشد. بتمن دیک را با حضور دیگران در شب بارانی غم ناک خاک می‌کند و پسر کوچک و بزرگ خود را رها می‌کند.

چند ماه بعد دامیان به batcave (مخفیگاه بتمن) می‌رود و با عصبانیت دربارهٔ دلیل ترک او در قبرستان با پدرش دعوا می‌کند. آلفرد سعی خود را می‌کند تا او را آرام کند امّا بی‌فایده است. پس به بتمن هشدار می‌دهد تا مراقب خشم دامیان باشد تا به خاطر پرت کردن چیزی او را هم نکشد! هاوک‌گرل بعد از این که چیزی که دامیان پرت کرده بود را در هوا می‌گیرد، دامیان را بلند می‌کند و پیش سوپرمن می‌برد. دامیان از این که او جای batcave را می‌داند تعجب می‌کند و پرس و جو می‌کند و هاوک‌گرل می‌گوید این را از لباسی که لکس لوتر طراحّی کرده است، فهمیدم (که یک دروغ است). در ضمن او چهرهٔ واقعی مارشن من هانتر را می‌داند.

 Image result for Zatanna comic

۱۶- زاتانا زاتارا (zatanna zatara)
Zatanna Zatara
زاتانا زاتارا (Zatanna Zatara) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است؛ که توسط گاردنر فاکس و مورفی اندرسون خلق شده است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۴ مجلهٔ کمیک هاواک من در اکتبر/نوامبر ۱۹۶۴ معرفی شد. زاتانا یک تردست و همچنین همانند پدرش جووانی «جان» زاتارا ساحره‌ای واقعی است. او بیشتر برای نقش داشتن در گروه لیگ عدالت، ارتباط معطوف به گذشته و دوران کودکی با شخصیت بتمن، و رابطهٔ عاشقانه با شخصیت‌های جان کنستانتین و تیموتی هانتر شناخته شده است.

Related image

۱۷- فایر استورم (Firestorm)

Ronnie Raymond and Martin Stein
فایراستورم (Firestorm) یا طوفان آتش عنوان چندین شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است فایر استورم توسط انفجار شتاب دهنده ی ذرات در ازمایشگاه دکتر هریسون ولز(ایوبار ثاون-فلش معکوس) به وجود امد. دکتر مارتین استاین و نیمه ی دیگر ان رانی ریموند بود با هم ترکیب شدند ولی بعد در سربال فلش او بخاطر نجات دنیا از دست تکینگی مرد و جفرسون جای او را گرفت.اولین حضور او در سریال فلش بود ولی بیشتر در سریال افسانه های فردا معروف شد.

Related image

۱۸- سایبورگ (Cyborg)

Victor Stone

سایبورگ (به انگلیسی: Cyborg) با نام اصلی ویکتور استون، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است؛ که توسط نویسنده مارو وولفمن و طراح جورج پرز خلق شده است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۶ مجلهٔ کامیک‌های دی‌سی (DC Comics Presents) در اکتبر ۱۹۸۰ معرفی شد.

این شخصیت برای اولین بار با بازی ری فیشر حضوری تک‌جلوه در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) داشت و همچنین در فیلم لیگ عدالت (۲۰۱۷) یکبار دیگر به ایفای نقش شخصیت سایبورگ پرداخت.

 


 کانال تلگرام ما 
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید


.

صفحه اینستاگرام ما :
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید

 



تعداد بازدید از این مطلب: 5138
موضوعات مرتبط: کمیک | Comic , ,
بازدید : 5138

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به کامیک تاک مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر